First week!

10 februari 2013 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Nou, daar zit je dan; in je nieuwe tijdelijke huisje in het verre Newcastle! Maandag 4 februari ben ik met mijn ouders en zusje naar IJmuiden gereden, om daar op de boot te stappen. Met 2 zeer zware koffers, 2 tassen en een laptoptas .. Niet heel slim achter af gezien, maar goed! Na een stressvolle reis met de boot, harde wind en hoge golven, zijn ik en Chantal Dinsdag 5 februari heel en levend aangekomen in Engeland! Met de bus werden we naar het Centraal station gebracht. Daar aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een hostel waar we die nacht konden slapen, omdat we nog geen huisje hadden gevonden. Met alle koffers en tassen de hele stad door gesjouwd, en uit eindelijk maar in een hotel neergeploft. Helemaal uitgeteld van de slapeloze nacht op de boot en het trekken van die zware koffers kregen we in het hotel een mail van een Landlord, dat we die zelfde dag nog mochten komen kijken. We zijn meteen opgesprongen natuurlijk!

Na een flinke zoektocht van ongeveer een uur hebben we uiteindelijk toch het goede adres gevonden. En wat een leuk huisje! We waren het er meteen over eens; dit wordt hem. Na een aantal papieren te hebben ondertekend, was het de volgende dag zover; we konden intrekken! Eerst even wat dingen schoongemaakt, daarna de stad in geweest om boodschappen te doen. ’s Avonds alles rustig uitgepakt en contact gehad met thuis.

De volgende dag zijn we, met veel spierpijn van al die koffers de heuvel op trekken, op onderzoek uit gegaan; de buurt en de stad wat verkennen en de overige benodigde boodschappen gedaan. Wat een mooie stad is het toch! Daarna snel weer naar huis gegaan en ons eerste avondeten klaar gemaakt; noodles! Omdat we al een paar nachten niet lekker hadden geslapen zijn we maar vroeg op bed gegaan. De rest van de dagen zijn we de stad wezen verkennen. Vandaag was extra leuk; Chinees nieuwjaar! Vuurwerk, kermis en markt, ontzettend gezellig!

Dat was het eigenlijk wel .. Of moet ik nog meer vertellen? .. Oh ja; tegenover ons staat nogal een vreemd huis .. Mensen lopen daar zo naar binnen, er hangen camera’s en er brand nooit licht .. Weird. Maar goed, niet belangrijk! Ik zal nu even eten maken, aangezien mijn maag begint te rommelen. Tot snel!!

Ohjah! Op dit blog vind je ook foto’s en video’s van mijn tijd hier!! Klikt op de titels boven in het scherm ;)

1. Yvonne:
    11 februari 2013
    Hi Fleur,

Dat ziet er gezellig uit - zo hou je 't wel vol daar! Ben benieuwd naar jullie avonturen...;-)
    Groetjes, Yvonne