Musea, Hooligans & Fearless Vampire Killers

19 april 2013 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, dus hier een wat langere blog dan normaal!

Laat ik beginnen met mijn laatste werk dag. Afgelopen vrijdag was mijn laatste dag bij Oxfam =(. Heel erg jammer! Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad, en vind het jammer om de lieve mensen daar achter te laten. Ze hebben mij alles geleerd en mij met open armen ontvangen. Ook zij vonden het niet leuk dat ik weg ging, en hebben een lieve kaart geschreven en ik heb een bos bloemen gekregen! Super lief. Ik ga het missen daar!

2 weken geleden zijn Chantal & Ik op een museum trip geweest. We zijn op 1 dag alle musea (die gratis waren) langs geweest. Great North, Discovery, The Baltic en The Biscuit Factory. Het eerste museum had veel opgezette dieren en een klein beetje geschiedenis van Engeland. Niet heel bijzonder, maar de schattige schapen waren wel leuk! Oh, en het had een "echte" Dino!! Cool!

Het discovery museum vond ik wel erg leuk. Ze hadden verschillende kamers waar je door heen kon lopen, veel knoppen waar je op kon drukken (wat ik dan weer leuk vond) en interessante displays. Alleen gebruikten ze wel veel enge poppen .. Steeds om het hoekje .. Scary

The Baltic Centre & The Biscuit Factory waren niks voor mij. Ze hadden hier veel meer "serieuse" kunst, wat ik heel vaak domweg niet snap. Een tafel in het midden van een witte kamer .. Nee, geen idee wat daar de achterliggende betekenis daar van zou moeten zijn. Daarnaast was een groot deel van beide musea dicht vanwegen prive feestjes en weddings.

Vorige week zondag was een spannende dag; Newcastle United tegen aartsrivaal Sunderland! We zijn met zijn tweeen naar het gloednieuwe staan-cafe The Terrace gegaan, om het van dichtbij mee te maken. In het begin was het super gezellig, mensen waren vrolijk en aan het zingen. Maar na de rust sloeg de stemming om; Newcastle stond achter .. Uit eindelijk hebben ze met 3-0 verloren, wat helemaal niet goed viel bij de Newcastle supporters!! Het stadion liep massaal leeg; zo veel mensen in een keer op straat!! Families haasten zich weg, politie kwam opzetten, maar het was al te laat; een grote massa hooligans rende richting de politie paarden, luid zingend en schreeuwend. De politie antwoorde daarop door de hooligans terug te slaan, wat in het begin werkte. Het ging een tijdje heen en weer, totdat iemand in de menigte opving dat de Sunderland supporters op het centraal station stonden te wachten op een trein naar huis. Toen brak de hel los; de gigantische mensen massa baande zich en weg tussen de overige supporters door (waaronder ik & Chantal, wij zijn snel achter een hekje gaan staan zodat we niet omver geduwd zouden worden) en renden als gekken richting station. De politie bleef achter en dealde met de overige hooligans die niet mee gerend waren. Uiteindelijk leek het redelijk stil, en zijn we verder de stad in gelopen. Daar hoorden we hard gegil en geschreeuw, en even later kwam dezelfde groep hooligans de hoek om stormen! Wij zijn een zij straat ingerend, en hebben even staan kijken. Wat een sukkels! Ze begonnen met alles te gooien wat ze konden vinden; flessen, afval, stenen, ik heb zelf schoenen voorbij zien vliegen! Op een gegeven moment begonnen ze vuurwerk (keihard!!) af te steken en op de politie in te rennen, en toen zijn wij maar weggegaan, ver weg .. We hebben bij de Mac snel wat gegeten die avond. We hadden uitzicht op de mensen buiten, en wat een uitzicht! Allemaal zo dronken als wat, geen uitzondering! Ze probeerden allemaal een club genaamd "The Mushroom" in te komen, alleen een enkeling lukte dit ook echt. Alle dames is hakken van 12 cm en veel te korte jurkjes en de heren in wat zij dachten een "stoere outfit" .. Wat een gezicht! Wel heel vermakelijk al die meiden die half omvallen!! Toen we 's avonds in de bus naar huis zaten, reden we langs het stadion; wat een bende!! Overal glas en stenen .. En mensen dronken en knock-out in de bosjes .. Het was me het dagje wel!!

Gister was een topdag! Eerst ben ik naar de stad geweest, met mijn ogen scannend door de mensenmassa; via Twitter was ik er achter gekomen dat 1 van mijn favoriete acteurs in Newcastle was!! Helaas ben ik hem niet "toevallig" tegen gekomen =(. Maar dat maakte niet uit, want het was ook de dag van de Fearless Vampire Killers!! Om 4 uur ben ik in de rij gaan staan, samen met 2 andere meiden. Heel gezellig staan praten en gekeken naar de andere verschijningen die ook naar het concert gingen. Om 7 uur precies gingen de deuren open. Ik heb snel mijn tas en jas weggehangen en naar boven gerend. Het was niet in de grote zaal, maar in een veel kleinere zaal daarboven. Wat heel goed werkte voor de sfeer! Ik had nog nooit van de 3 andere voorprogramma's gehoord, maar ze klonken heel tof! Halverwege het 2e voorprogramma zag ik uit mijn ooghoeken een donker gedaante wat naast mij kwam staan. Ik dacht dat het gewoon een andere concert ganger was, en draaide mijn hoofd weer naar het podium. Ik stond redelijk achteraan, omdat ik geen zin had om tussen de vele 14 jarige gillende meiden te staan (wat een kindercreche zeg! Jammer ..) Na nog een aantal liedjes keek ik weer naast mij, en had toen een kleine heartattack; dat was de bassist van Fearless Vampire Killers!! Ik schrok me dood, en net op dat moment merkten andere mensen hem ook op en rende hij weg naar de backstage deur .. Ik heb dus een hele tijd lang naast hem gestaan! Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Ook heb ik aan meerdere leden van de voorprogramma's een High-five gegeven, want die liepen gewoon tussen het publiek en hingen aan de bar, super cool! Maar goed, de voorprogramma's waren leuk maar daar kwam ik natuurlijk niet voor. Om half 10 gingen de lichten weer uit, en was het zo ver! Wat een steen goed optreden zeg! Echt fantastisch. Ik heb me prima vermaakt!! Tijdens het laatste liedje, een cover van "I'm still standing" - Elton John) kwamen de zangers van The Dead Lay Waiting en Fort Hope ook het podium op rennen (1 in een koeien onesie) om mee te zingen!  Ze waren helemaal gek en hyper, tegen de muren op rennen om een achterwaardse salto te maken en half in het publiek hangend. Super tof! Als laatste besloot Kier Kemp, 1 van de zangers van FVK, om te gaan stagediven .. Dat had ie beter niet kunnen doen! Hij werd meteen door de vele gillende meiden naar beneden getrokken, en met veel moeite wist hij los te komen om vervolgens snel langs mij en de trap naar beneden te rennen om weg te komen. Ik moest wel lachen; al die meiden er achter aan!! Ik liep rustig naar de bar voor nog een drankje, en stond in de rij voor een CD, toen er weer hard gegild werd; daar waren ze weer! Dit keer om foto's te maken en handtekeningen uit te delen. Ik besloot om ook maar in de rij te gaan staan. Ik heb van alle 5 een knuffel gekregen, maar omdat er zo weinig ruimte was voor zo veel mensen, maar met 3 members een foto .. Maar toch ontzettend gaaf!! Ze zijn zo lief en nemen echt de tijd om met je te praten. Drew vroeg waar ik vandaan kwam en dat hij ook graag een keer naar Nederland wou komen, Laurence heeft mijn cd gesigneerd en ook een foto met mij genomen. Cyrus werd tijdens het nemen van de foto door de zanger van The Dead Lay Waiting in zijn neus gegraaid, en kijkt dus erg verschrikt op de foto, maar dat maakt niet uit, want ik sta erbij op!! Als laatste met Kier Kemp op de foto gegaan. Ik heb eerst even staan wachten en kijken, wat een ontzettend knappe man! Toen ik aan de beurt was gaf hij me een lange knuffel, en bedankte mij voor het komen naar de show. "I love you" zei ik, en "I love you too, very much!" zei hij terug... Zwijmel, zwijmel! Om 12 uur weer terug naar huis gelopen en heerlijk geslapen en gedroomd .. ;)

Nou, dat was het weer. Hopelijk weer helemaal up-to-date!

Tot snel!